Hiroo Sato

Concert de Hiroo Sato, guanyador del Concurs Maria Canals, a Sevilla

9 de novembre

Hiroo Sato, guanyador del Concurs Maria Canals, va oferir un concert el passat divendres 9 de novembre a Sevilla. El pianista japonès va graduar-se al Tokyo College of Music High School i al Tokyo College of Music, per després continuar els seus estudis a la Universität der Künste de Berlin (Alemanya) i al conservatori Txaikovski de Moscou (Rússia).

El jove talent ha participat a diversos concursos de renom, on ha obtingut nombrosos reconeixements, com ara el primer premi a la 5a edició del certamen San Nicola di Bari (Italia), a la 76a edició del concurs internacional de música del Japó i al Minoru Nojima Yokosuka (Japó), així com el segon premi a la 21a edició del premi Ricard Viñes (Espanya).

Durant la seva trajectòria, Sato ha actuat a molts festivals d'arreu del món, tant en solitari com amb orquestres prestigioses, com ara l'Orquestra de Cambra de Praga, la Simfònica de Tòquio i les filharmòniques de Tòquio i Kyoto; a escenaris com el concert d'intercanvi de joves artistes entre el Japó i Alemanya; o com a solista al festival internacional Young Prague. També ha gravat diversos àlbums com “Hiroo Sato Plays 3 Sonatas” o “Piano Recital”. Actualment, continua la seva formació amb els mestres Elisso Virsaladze, Kazuko Sumi i Minoru Nojima.