Jurat

Elena Medel Navarro

Escriptora i editora. Premi Loewe creació Jove 2014, Premi Fundació Princesa de Girona de les Arts i les Lletres 2016.

Escriptora cordovesa, dedicada especialment al camp de la poesia. Ha publicat els poemaris Mi primer bikini (2002), que va obtenir el premi Andalucía Joven 2001, concedit per l’Instituto Andaluz de la Juventud; Tara (2006) i Chatterton (2014), que ha guanyat el Premi Loewe en la seva categoria Creació Jove. També és autora dels quaderns Vacaciones (2004) i Un soplo en el corazón (2007). Els seus poemes han estat traduïts a l’alemany, l’àrab, l’armeni, l’eslovè, l’euskera, el francès, l’anglès, l’italià, el polonès, el portuguès, el romanès, el suec i el swahili. La seva obra apareix en nombrosos recomptes de la poesia recent. També narradora, els seus contes han estat publicats en diverses antologies. El 2016 va rebre el Premi Fundació Princesa de Girona de les Arts i les Lletres.

David Castillo Buïls

Escriptor, Premi Ciutat de Gandia 2019, Premi Joanot Martorell 2019, Premi Carles Riba 1997, Premi Crexells 1999, Premi Sant Jordi 2001.

Autor català, va fundar en 1989 el suplement cultural del diari El Punt Avui després de col·laborar en els principals rotatius estatals i revistes durant els anys vuitanta. Va ser director durant vuit anys de la revista Lletra de cambio i va exercir cinc anys com a professor de la Universitat Autònoma de Barcelona. Ha estat organitzador de diferents cicles poètics i va ser fundador i director de la Setmana de Poesia de Barcelona el 1997. Al setembre de 2017 va assumir la presidència de l’ACEC (Associació Col·legial d’Escriptors de Catalunya). Compta amb les màximes distincions de la literatura catalana, des del premi Sant Jordi de novel·la i diferents premis Atlàntida com a articulista literari. Ha escrit cinc novel·les. Entre les seves obres, destaquen Game over, El cielo del infierno,  Espalda desnuda, Sin mirar atrás, Downtown, Poesía, contracultura, Barcelona i El túnel del tiempo.

Ricardo Fernández Aguilà

Escriptor, traductor i professor.

Professor i escriptor, nascut a Barcelona. Llicenciat en Filologia Hispànica, és autor d’Un Fernandes entre banderas (2014), Un profesor se despide (2017) i, a Internet, dels relats Un entender no entendiendo (2012-2013).

Ha realitzat també estudis introductoris i traduccions en els llibres El diálogo con el inconsciente: Antonio Machado d’Antoni Pascual Piqué (2009) i 32 poemas de Màrius Torres (2010). El seu projecte El despertar de la conciencia a través de la poesía ha recorregut ciutats com Barcelona o Madrid a la recerca de la inspiració de la poesia per a les diferents etapes del viure.

Durant més de quaranta anys ha estat professor d’EGB, FP, ESO i Batxillerat, a més de traductor, sobretot de literatura infantil.

Carlos Zanon

Poeta, novel·lista, articulista, crític musical i literari, guionista i lletrista.

Autor dels llibres de poemes El sabor de tu boca borracha, Algunas maneras de olvidar a Gengis Khan (Premio Valencia de Poesía),  Rock´n rol, Banco de sangre l o l’antologia Yo vivía aquí. En l’àmbit narratiu és autor de Tarde, mal y nunca (Premi Brigada 21), Yo fui Johnny Thunders (Premi Novelpol i Dashiell Hammett), Taxi  o el seu últim llançament Carvalho: problemas de identidad, entre altres.

La seva narrativa ha estat traduïda i publicada als Estats Units, Alemanya, França, Holanda, Grècia i Itàlia. Alhora és autor de llibres de temàtica musical i lletrista per a Loquillo y los Trogloditas, Brighton 64 o Pájaro. Col·labora com a articulista, crític musical o literari amb diaris, revistes i sumplements culturals com La Vanguardia, Babelia, El País, Esquire, TimeOut  o Ruta 66 entre altres. Al 2017 va ser nomenat comissari de BCNegra.

Andrea Valbuena

Professora i escriptora

Andrea Valbuena nació en Barcelona en 1992 y es graduada en Estudios Ingleses por la Universidad Complutense de Madrid.

Comenzó a escribir poesía y compartió sus primeros poemas creando un blog, aún activo, llamado Brevedad. A través de las redes sociales, Andrea empezó a hacerse hueco en la literatura y consiguió autoeditar dos poemarios.

En 2016, escribe Magoa y logra el I Premio Valparaiso de Poesía, lo que le permite publicar por vez primera. En 2018 publica su segundo poemario, Si el silencio tomara la palabra. En marzo de 2020 publica su nuevo poemario, Lagrimacer o el acto de derramarse, esta vez de la mano de Verso y Cuento (Penguin Random House).

Pía Serra Calderón

Actua com a secretària i portaveu del jurat. És néta d’En Jesús Serra i Santamans. Membre del jurat del Concurs de poesia Fundació Occident des de la III edició en 2010.