XVII Concurs de Poesia Jesús Serra

La XVII edició del Concurs de Poesia Jesús Serra, que es celebra al 2024, té com a objectiu continuar donant suport a la creació de poesia en català i castellà.

28 de febrer de 2024

obertura de la convocatòria

25 d’abril de 2024

tancament de la convocatòria

5 de juny de 2024

deliberació dels guanyadors

28 de juny de 2024

lliurament de premis

Participa

Objectius del concurs de poesia

Impulsar la creació poètica en català i castellà

Des de la seva primera edició, el Concurs de Poesia Jesús Serra s’ha proposat difondre l’art de la poesia a través de diferents activitats culturals. Amb la finalitat d’impulsar la seva creació, hem volgut premiar poemes en català i castellà d’autors novells, que seran valorats per un prestigiós jurat.

Expandir la poesia a totes les edats i nacionalitats

La poesia és un art del qual tots podem gaudir. És per aquesta raó que al certamen de poesia poden optar persones de qualsevol nacionalitat amb obres en castellà i català. A més, abracem totes les edats en les nostres categories: de 10 a 13 anys, de 14 a 17 i a partir dels 18.

Donar continuïtat al llegat de Jesús Serra

Jesús Serra Santamans, fundador de GCO, va dedicar la seva vida al món de les assegurances. No obstant això, com a bon humanista, va conrear apassionadament l’art i la poesia. Així, la nostra obstinació per fomentar la creació poètica pretén retre-li homenatge i donar continuïtat al seu llegat.

Resum del XIII Concurso Poesía Jesús Serra de la Fundació Occident

Feliu Formosa, guanyador del I Premi Especial

Projecte “Poetitza’t. Poesia a les aules”

1.388 Participants en l'edició 2023

Els nostres guanyadors de l'edició 2023:

Categoria A - Català

Deixàrem de veure la mare
Carme Casas Martínez

Categoria C - Castellà

Sueña Valeria
Adela Claudia Alba Gaponova

Categoria B - Català

Vernal
Abril Galofré Utset

Categoria B - Castellà

Schumann tiene espinas
Victoria Arregui Sancho

Categoria A - Català

Deixàrem de veure la mare
Carme Casas Martínez

Categoria C - Castellà

Tierra mojada
Jose Manuel Martin Portales

Bases del Concurs de Poesia Jesús Serra

Bases de participació XVII Concurs de Poesia Jesús Serra:

La Fundación convoca el XVII Concurs de Poesia Jesús Serra en el qual es premiaran les obres d'autors anònims en diferents categories. En el concurs de poemes podran participar totes les persones que ho desitgin, sigui com sigui la seva nacionalitat, sempre que presentin obres en llengua castellana o en llengua catalana, originals i inèdites, no publicades en cap mena de format (inclosa Internet) ni total ni parcialment, no premiades o pendents de fallada en altres concursos, o a l'espera de resposta en un procés editorial. L'incompliment d'aquesta primera base desqualificarà automàticament al participant.

• La inscripció es realizarà únicament a través del lloc web i haurà de contenir les dades personals i de l'obra, i l'original s'adjuntarà en un document Word o PDF.
  • El tema dels poemes serà lliure. Les obres hauran de tenir una extensió màxima de 60 versos.
  • El termini d'admissió d'originals serà del 14 de febrer de 2024 fins al 25 d'abril del 2024 a les 23.59 h (UTC/GMT +1), o quan s'arribi, en total, a 1.000 poemes presentats en la categoria A en tots dos idiomes.
  • La decisió del jurat serà inapel·lable i es farà públic la setmana anterior a l'acte de lliurament dels Premis. El jurat està compost per 5 membres. Tots ells, ja siguin professionals o diletants, mantenen una vinculació amb el món de les lletres.
  • La cerimònia està prevista que tingui lloc a la Torre Bellesguard de Barcelona el 28 de juny de 2024.
  • Més informació i contacte.
Premis del Concurs de Poesia Jesús Serra
Es premiarà el millor poema escrit en cadascun dels dos idiomes i en una de les següents categories.
Categoria Adults

A partir de 18 anys (inclosos)

Català: 2.500€

Castellà: 2.500€