cabecera4

Preguntes freqüents

En aquest apartat trobaràs les respostes als dubtes i preguntes més freqüents relacionades amb el Xpress Tennis Cup.

Normativa general Xpress Tennis Cup

(disponible al final d’aquest apartat)

Què és l’Xpress Tennis Cup?
Xpress Tennis Cup és el nou projecte esportiu de la Fundació Occident. Aquest projecte compta amb el suport de la Federació Catalana de Tennis.
Es tracta d’un format innovador, competint per equips amb partits xpress de 20 minuts.
L’objectiu d’aquest campionat és reforçar els valors de l’esport, l’esforç personal, el treball en equip i la solidaritat entre els joves.

Cal tenir llicència federativa?
No és indispensable tenir llicència federativa, per tant, es poden inscriure nens/es sense llicència federativa.

On i quan es juga?
– Catalunya: Girona – Lleida – Tarragona – Barcelona – Gran Final Catalunya
– Comunitat de Madrid: Madrid Fase Prèvia – Gran Final Comunitat de Madrid
– Comunitat Valenciana: Alacant – Castelló – València – Gran Final Comunitat Valenciana

Qui pot jugar?
Va adreçat a nens i nenes d’entre 5 i 12 anys que competeixen per equips representant els seus clubs esportius.
– Categoria Minitennis (nascuts del 2014 en endavant).
– Categoria Sub-10 (nascuts del 2012 en endavant).
– Categoría Sub-12 (nascuts del 2010 en endavant).

La Gran Final
Els guanyadors i finalistes de cadascuna de les modalitats i categories de les 4 fases provincials, tindran una plaça assegurada a la Gran Final.

Funcionament dels partits
Cada partit té una durada de 20 minuts. Cada ronda es disputarà 1 partit individual i 1 partit de dobles seguint el sistema de rotació de jugadors: durant el partit, el jugador/parella que guanya el punt, disputa el següent punt (màxim 2 punts seguits) i el jugador/parella que perd el punt, es canvia pel seu company/parella d’equip.

Composició equips
Els equips podran estar compostos d’un mínim de 3 i un màxim de 8 integrants (des de l’organització, suggerim que sigui entre 5 o 6 integrants).

Què haig de fer per inscriure’m?
Molt fàcil! Parla amb el teu club, formeu un equip d’entre 3 i 8 integrants i apunteu-vos a l’apartat d’inscripcions de la web.

Quin cost té la inscripció?
La inscripció és totalment gratuïta. Ja no tens excusa!  😉

És per tots els nivells?
L’Xpress Tennis Cup està dirigit a nens/es d’un nivell iniciació/perfeccionament, és a dir, pel “tennis base”.
En cas d’estar federat, la classificació màxima del jugador serà a partir de la posició 40 del rànquing en categories Sub-10 (benjamí) i Sub-12 (aleví).

Quines mesures es prendran davant la situació actual (COVID-19)?
Aquí tens tota la info en relació als protocols d’actuació.

Hi haurà village?
Seguint les pautes marcades pels protocols sanitaris en la prevenció del COVID-19, no hi haurà village en aquesta edició de l’Xpress Tennis Cup però les divertides activitats entre partits, la música en directe, premis… Seguiran sent una part molt important del circuit. No t’ho pots perdre!

Com es disposaran els equips?
Cada club tindrà un àrea de descans en el que l’entrenador serà responsable dels seus jugadors. Al no haver-hi village, aquest any les activitats es realitzaran en la zona de cada club en comptes de fer-ho a la fun zone.

Perquè m’haig d’inscriure al Xpress Tennis Cup?
Perquè és un torneig especial, diferent. Volem fer-te partícep d’aquesta festa del tennis que hem preparat per tu!

Consulta la Normativa general del Xpress Tennis Cup