Copa d'Espanya inclusiva d'esquí alpí

Copa d'Espanya inclusivad'esquí alpí

La Fundació organitzarà, en col·laboració amb el Centro de Deportes Inclusivos de Arán (CDIA), l'únic circuit Espanya d'esquí alpí inclusiu, en què participaran i conviuran esportistes amb discapacitat i sense. La proposta se centrarà en la participació de totes les categories d'esport inclusiu i de les categories d'U10, U12 i Masters d'esportistes sense discapacitat, amb l'objectiu de tenir una competició d'àmbit estatal en què es pugui donar visibilitat a la inclusió i la normalització dels esports d'hivern.

Aquesta prova és puntuable per als circuits de la Copa d'Espanya d'Esquí Adaptat, la Copa d'Espanya Inclusiva FEDDF-FEDPC-RFEDI, el Campionat d'Euskadi Adaptat i la Copa d'Espanya Infantil i Masters.

Els objectius de la Copa d'Espanya es basen a desenvolupar una competició integrada que sigui un referent en l'àmbit nacional i fomentar la convivència d'esportistes amb discapacitat i sense, per tal de promoure la normalització a través de l'esport. El final de la jornada s'organitzarà un piscolabis amb petites ponències i testimonis d'esportistes amb diverses capacitats per reivindicar la rellevància de l'esport en la normalització de la discapacitat, ja sigui física, intel·lectual o sensorial, i conscienciar sobre aquest fet.

Durant el 2024 se celebraran les edicions següents:

• 20 i 21 de gener a Baqueira Beret (Lleida). (FINALITZAT)

• 24 i 25 de febrer a Formigal (Huesca). (FINALITZAT)

• 16 i 17 de març a Sierra Nevada (Granada).  (FINALITZAT)