Cabecera Investigación

Recerca

La Fundació i la recerca

Des de Fundació Occident impulsem diversos projectes de recerca en l'àmbit de la ciència biomèdica i de la investigació en matèria d'alimentació i nutrició, així com de la investigació de malalties cardiovasculars i oncològiques.

Dins el marc del suport a la investigació, convoquem els Premis a la Recerca amb l'objectiu de reconèixer l'excel·lència i el nivell de la investigació desenvolupada per investigadors a Espanya dels camps de la nutrició i l'alimentació, amb impacte en la salut, en els seus àmbits d'investigació bàsica, clínica, epidemiològica i tecnològica.

La nostra fundació, convençuda de la importància de fomentar la interacció en l'àmbit de la recerca per contribuir al desenvolupament de la ciència, col·labora amb diversos organismes científics, que reben la visita de doctors de prestigi en el marc del programa Investigadors Visitants Fundació Occident.

Aquesta iniciativa atorga una beca d'investigació a científics de prestigi internacional perquè es desplacin a centres de recerca espanyols i hi facin una estada de diversos mesos.

Durant la beca poden, per una banda, aprofundir en la relació científica del grup d'investigació amfitrió amb el del centre d'origen de l'investigador i, per una altra, posar en marca noves línies d'actuació a partir d'interessos científics innovadors.

Des del 2009, amb el Centre Nacional d'Investigacions Oncològiques (CNIO), institució pública de referència nacional i internacional en la recerca, el diagnòstic i el tractament del càncer; el 2013, amb el Centre Nacional d'Investigacions Cardiovasculars (CNIC), per fomentar els avenços en l'àmbit de la cardiologia i afavorir la translació al tractament dels pacients; i, més recentment, el 2014, amb l'Institut d'Astrofísica de Canàries (IAC), centre de recerca amb projecció internacional amb observatoris a Tenerife i Gran Canària.

Juntament amb tot això, també volem fer arribar als ciutadans la visió de la ciència i la tecnologia des d'un punt de vista més artístic i estètic a través del certamen Fotciencia, promogut pel Consell Superior d'Investigacions Científiques (CSIC) i la Fundació Espanyola per a la Ciència i la Tecnologia (FECYT).

La Fundació per la recerca

Reconeixem l'excel·lència de joves investigadors

Mitjançant els Premis a la Recerca de la Fundació Occident, donem suport a la tasca per a la investigació, concretament en els camps de la nutrició i l'alimentació.

Col·laborem amb centres de recerca

Gràcies a la col·laboració amb el Centre Nacional d'Investigacions Oncològiques, el Centre Nacional d'Investigacions Cardiovasculars i l'Institut d'Astrofísica de les Canàries, oferim les beques d'investigació del Programa d'Investigadors Visitants de la Fundació Occident.

Acostem la ciència mitjançant la fotografia artística

En la nostra tasca, acostem la ciència i la tecnologia a través d'una visió artística i estètica amb el certamen Fotciencia, en col·laboració amb el Consell Superior d'Investigacions Científiques i la Fundació Espanyola per a la Ciència i la Tecnologia.

Els nostres nous investigadors visitants del CNIO, CNIC i IAC

El programa reuneix científics internacionals per fer estades als centres de recerca espanyols; concretament, al Centre Nacional d'Investigacions Oncològiques (CNIO), al Centre Nacional d'Investigacions Cardiovasculars (CNIC) i a l'Institut d'Astrofísica de les Canàries (IAC).

Projecte beques amb el CNB-CSIC

IRB Lleida