Som Fundació Occident

La nostra Fundació, una de les fundacions d'Espanya més actives, va néixer al si del GCO el 1998 amb l'objectiu de canalitzar les tasques de mecenatge que l'asseguradora desenvolupava des de feia ja tot un segle. El nom original, Fundació Catalana Occident, Fundació Jesús Serra, el 2006 com a homenatge a la figura de Jesús Serra Santamans, fundador de l'empresa i ferm defensor, des de l'àmbit privat, de l'esperit i els valors humanitaris a favor de la societat. En 2024, la Fundació va passar a anomenar-se Fundació Occident.

En aquesta nova etapa, la nostra Fundació, una de les fundacions que promouen i financen projectes socials a Espanya, segueix el camí marcat pel seu impulsor i fomenta anualment nombrosos projectes de recerca i docència, accions culturals, activitats esportives i iniciatives solidàries, tant pròpies com en col·laboració amb altres institucions, per tal d'impulsar tasques que tinguin un impacte positiu i reflecteixin el compromís del GCO amb la societat.

Recerca Empresa i Docència Acció social Esport Promoció de les Arts

Projectes en marxa

6a edició Premis a la Recerca

Oberta la convocatòria de la 6a edició dels Premis a la Recerca en nutrició, alimentació i salut, dirigit a joves investigadors.

Xpress Tennis Cup

Concurs Internacional Maria Canals

Descobreix la figura de Jesús Serra

Retrat Jesús Serra

Jesús Serra Santamans és conegut, principalment, per haver fundat el GCO i per haver dedicat la seva vida professional al món de les assegurances, la qual cosa el va convertint en una de les personalitats més rellevants del sector a Espanya. Durant tota la seva vida, va mantenir un interès especial per les arts i els esports, que va promoure de forma activa a través de diverses iniciatives. A més, es caracteritzava per tenir un gran esperit humanitari, especialment sensibilitzat cap als més necessitats, la qual cosa va quedar reflectida en la seva intensa tasca social.