Acció Social Fundació Occident

Acció social

La Fundació compromesa amb l'acció social

En la línia d'Acció social, la Fundació desenvolupa i participa en projectes de diversa índole, entre els quals destaquen els relacionats amb la integració a la societat de les persones amb discapacitat i nens i nenes amb malalties greus; la millora de la situació social, educativa i sanitària de col·lectius en situació de risc; la conscienciació mediambiental, i l'emprenedoria social.

Per complir amb aquest compromís i obra social, col·laborem amb entitats de confiança impulsant junts projectes amb els quals proporcionar una vida digna a col·lectius amb risc de pobresa i exclusió social. Per complir amb aquest compromís i obra social, col·laborem amb entitats de confiança impulsant junts projectes amb els quals proporcionar una vida digna a col·lectius amb risc de pobresa i exclusió social. El projecte educatiu dirigit a la infància més vulnerable amb Save the Children, el programa d'acompanyament a menors en situació de risc amb la Fundació Balia o els projectes de suport a l'educació infantil amb Mans Unides, en són un clar exemple.

En sintonia amb aquests programes d'acció social, amb Save the Med treballem en el projecte Impulsors del Canvi amb l'objectiu de contribuir al desenvolupament d'una xarxa per a la conservació de les àrees marines protegides, a més de treballar en la recuperació de l'equilibri i el benestar de l'ecosistema.

A més de totes aquestes accions i programes d'obra social, la nostra visió s'estén cap a un futur a llarg termini, i per això intentem aportar ajuda i solucions davant de problemes comuns per a aquells col·lectius en situació de pobresa o exclusió que requereixen suport i intervenció social.

Què fem

Projecte educatiu "Garantint el dret a l'educació"

Treballem amb Save the Children en el projecte "Garantint el dret a l'educació entre la infància més vulnerable", una intervenció socioeducativa que té com a objectius prevenir el fracàs escolar, fomentar el desenvolupament educatiu i reduir la bretxa educativa.

Save the Med

Save the Med és un programa d'intervenció social en què participen alumnes entre 15 i 18 anys treballant en grups per desenvolupar solucions als problemes de contaminació plàstica al Mediterrani.

Ser madre, ser mujer

Projecte Luisa Farré per a la millora de les condicions ginecològiques i obstètriques en països en vies de desenvolupament.

Dret a l'educació entre la infància més vulnerable

La Fundació Occident treballa amb Save the Children en el projecte "Garantint el dret a l'educació entre la infància més vulnerable", una intervenció socioeducativa que s'insereix dins el Programa de lluita contra la pobresa infantil de Save the Children.

Programa de beques - ACNUR

Programa d'acompanyament a menors en situació de risc