Programa contra la pobresa infantil Save the children i Fundació jesús serra

Dret a l'educació entre la infància més vulnerable

A Espanya, hi ha diversos factors escolars, familiars i socials que influeixen en l'accés a l'educació dels nens i les nenes.

La creixent situació de vulnerabilitat i exclusió que experimenten moltes famílies afecta de manera més severa els nens i les nenes en edat escolar. Al país, els infants que es troben en desavantatge econòmic tenen un rendiment escolar inferior en comparació amb els seus companys de classe que provenen de llars més privilegiades. A més, el baix nivell d'alfabetització es troba associat a baixos salaris i a la desocupació.

La Fundació Occident treballa amb Save the Children en el projecte "Garantint el dret a l'educació entre la infància més vulnerable", una intervenció socioeducativa que s'insereix dins el Programa de lluita contra la pobresa infantil de Save the Children.

Aquest programa persegueix diversos objectius: prevenir el fracàs escolar, fomentar el desenvolupament educatiu i reduir la bretxa educativa. A més, es treballen una sèrie de temàtiques transversals de manera molt activa dins cada intervenció de Save the Children, com ara la participació infantil, la igualtat de gènere, la prevenció de violència i l'acció comunitària.

Per fer-ho, Save the Children compta amb educadors compromesos amb la seva feina educativa, amb una sensibilitat especial per treballar amb població vulnerable i amb una gran capacitat per desenvolupar relacions positives i crear vincles afectius saludables, aspectes indispensables per poder desenvolupar amb èxit projectes com aquest.