Projecte Em toca! de FJS i Concurs Maria Canals

Descobriment de noustalents musicals

El projecte social Em toca!, organitzat per l'associació del Concurs Internacional de Música Maria Canals i patrocinat per la Fundació Occident, té com a objectiu promoure la pràctica musical entre els nens i les nenes que es troben en situació de vulnerabilitat social.

Des de la seva creació l'any 2015, el projecte Em toca! combat les barreres culturals, econòmiques i socials que existeixen en relació amb la pràctica i la creació musical, que solen ser considerades patrimoni d'uns quants privilegiats pel seu talent i la seva formació.

En què consisteix el projecte Em toca!?

Em toca! És un projecte destinat a nens i nenes d'entre sis i set anys que es troben en situació de vulnerabilitat social. L'objectiu és acostar als més petits la pràctica artística amb instruments musicals, en concret els pianos de cua.

A més d'interactuar amb aquests instruments, els nens i les nenes que participin en el projecte social Em toca! podran descobrir el seu talent i fins i tot potenciar-lo gràcies a les vint beques, de classes de piano, concedides per les entitats col·laboradores, que es desenvoluparan durant tot el curs escolar.

Al final del curs, els nens i les nenes que hagin gaudit d'aquestes beques podran exhibir les seves aptituds, i tot el que hagin après, a les seves famílies en unes noves jornades de pianos de cua localitzats, novament, al carrer.

Gràcies a Em toca!, intentem facilitar l'accés de ciutadans i col·lectius vulnerables a instruments com el piano i contribuir, així, al descobriment de nous talents musicals i artístics.

No coneixem dates confirmades sobre quan es realitzarà el lliurament de premis per a aquest 2024 (pendent de conèixer més informació).