Fundación Feder

FEDER,programa Educar en Xarxa

La Fundació Occident col·labora amb la Federació Espanyola de Malalties Rares (Feder) en el programa Educar en Xarxa, un programa adreçat a alumnes en general, professorat i famílies que té com a objectiu afavorir la inclusió de l'alumnat amb malalties poc freqüents o en procés de diagnòstic durant l'etapa escolar. El programa Educar en Xarxa pretén proporcionar informació sobre la realitat psicosocial i sanitària de l'alumne amb malalties rares, intentant conèixer les seves necessitats per posar en marxa recursos i ajustos necessaris per a la seva atenció integral, així com millorar la vida i la convivència en el context escolar i proporcionar les eines adequades al professorat.

Atès que les malalties rares es caracteritzen pel gran nombre que n'hi ha i per la seva àmplia diversitat, és complex poder determinar les necessitats educatives específiques i característiques d'aquest col·lectiu. És per aquest motiu que des de Feder s'ha impulsat la recerca en aquest àmbit.

L'alumne amb malaltia poc freqüent o en procés de diagnòstic conviu amb una realitat i unes necessitats complexes, que projecten conseqüències sobre múltiples aspectes del procés d'ensenyament i aprenentatge, com l'assistència i el rendiment irregulars, dificultats en la participació o en el desenvolupament de l'autonomia personal, afectació psicoemocional, afectació invisible a què dona lloc la discapacitat orgànica… En aquest context, Feder ha elaborat la guia "Educar en Xarxa: recursos per a la inclusió educativa”, una guia educativa adreçada al professorat en què es recullen, entre altres qüestions, una aproximació teòrica sobre l'educació inclusiva, una exposició dels projectes de les associacions i recursos útils per afavorir l'educació inclusiva.

Des del nostre naixement el 1999, hem crescut de set a 360 entitats, set delegacions i dotze coordinacions de zona, i tenim presència a tot el territori espanyol. Actualment, tenim un servei d'assessoria personalitzada, formació tant presencial com en línia i recursos per a la gestió d'entitats. Així mateix, fomentem el moviment associatiu ajudant en la creació d'associacions i acompanyant-les en el seu creixement.