Certamen Fotciencia19 Fundació Jesús Serra

19a edició Certamen fotografia científica FOTCIENCIA

La fotografia és una eina fonamental per a la ciència, ja que permet enregistrar elements que l'ull no percep i, fins i tot en molts de casos, objectes que no es poden veure de qualsevol altra manera.

Així es va apreciar a les fotografies que van participar en l'última edició celebrada del certamen de fotografia FOTCIENCIA19, que la Fundació Espanyola per a la Ciència i la Tecnologia (FECYT) celebra anualment amb el Consell Superior d'Investigacions Científiques (CSIC).

L'objectiu d'aquest certamen, que la Fundació Jesús Serra patrocina des de fa diverses edicions, és acostar la ciència als ciutadans mitjançant una visió artística i estètica suggerida mitjançant imatges científiques i un comentari escrit del fet que il·lustren. Un jurat format per professionals relacionats amb la fotografia, la microscòpia i la ciència selecciona com a guanyadores en diferents categories generals i “micro” imatges participants.

Tot seguit es mostren algunes fotografies guanyadores:

Descobreix més informació sobre els organitzadors del certamen

Sobre la FECYT

La Fundació Espanyola per a la Ciència i Tecnologia, F.S.P. (FECYT) és una fundació pública dependent del Ministeri de Ciència i Innovació. Gràcies a aquesta col·laboració, la FECYT treballa per reforçar el vincle entre ciència i societat mitjançant accions que promoguin la ciència oberta i inclusiva, la cultura i l'educació científiques, donant resposta a les necessitats i els reptes del Sistema Espanyol de Ciència, Tecnologia i Innovació.

Sobre el CSIC

L'Agència Estatal Consell Superior d'Investigacions Científiques (CSIC) és la institució pública més gran dedicada a la investigació a Espanya i una de les primeres d'Europa. Adscrita al Ministeri de Ciència i Innovació, el seu objectiu fonamental és desenvolupar i promoure investigacions en benefici del progrés científic i tecnològic. El motor de la investigació el formen els seus més de 130 centres i instituts, distribuïts per totes les comunitats autònomes, i una plantilla de més de 12.000 persones, de les quals prop de 4.000 són personal investigador.

Sobre la Fundació Jesús Serra

La Fundació Jesús Serra és una entitat privada sense ànim de lucre creada en memòria de Jesús Serra Santamans, reconegut empresari i mecenes, que va ser el fundador del Grup Catalana Occident. La seva activitat consisteix a desenvolupar i donar suport a iniciatives en els àmbits de la recerca, l'empresa i la docència, l'acció social, l'esport i la promoció de les arts, amb un objectiu comú: el compromís responsable amb la societat.