Grup d'estudiants kenyans a l'aula

Pla de formació per a joves kenyanes

Fundación África Digna va néixer l'any 2004 amb l'objectiu de millorar les condicions de vida a Kènia i Ruanda mitjançant el suport econòmic a emprenedors socials de la regió perquè duguin a terme projectes d'autosostenibilitat en els àmbits de la salut i l'educació.

La nostra col·laboració amb l'entitat es materialitza en el programa de beques d'estudis África Digna – Fundació Occident, que pretén afavorir l'accés a l'educació secundària i l'aprenentatge d'un ofici a estudiants kenians amb un bon expedient acadèmic, però sense recursos econòmics. La iniciativa sufraga el cost dels estudis i permet fer un seguiment de la seva evolució.

Un grup d'estudiants de l'institut Loreto Limuru van ser les primeres alumnes a rebre una beca per als anys 2015-2018. El centre del contat de Kiambu, a 45 minuts en cotxe de Nairobi, presenta avui dia més de 1000 alumnes, 50 professors i 60 persones de suport i gaudeix d'un gran reconeixement per la seva activitat a la regió i per l'evolució de les joves que han estudiat a les aules de l'institut, com ara la guanyadora del Premi Nobel de la Pau Wangari Maathai.

África Digna reconeix que, durant els últims anys, s'està notant un gran progrés en aquest continent, sobretot amb les dones. Segons la presidenta de l'entitat, que es mostra entusiasmada per aquest programa de beques, “si canvien les dones, canvia el país, perquè allà són les que s'encarreguen d'educar els fills”.