Dentistes sobre rodes

Acción Planetaria: projecte formació de dentistes de Mauritània

Després de treballar durant diversos anys per millorar la salut bucodental a poblacions de països com Mauritània o el Perú, Christian Vargas, president de Acción Planetaria, va pensar que la gent d'aquí també necessitava ajuda. Així, l'any 2012, es va crear Les 1001 Dents, que ofereix assistència dental a persones sense recursos.

Es tracta d'una clínica amb una part privada i una altra d'ONG que centra tots els seus esforços en la solidaritat, mitjançant una cadena de favor on cada persona posa de la seva part. En un ambient proper i familiar, els pacients habituals contribueixen amb un 13% de la seva factura a finançar les consultes i els tractaments de les persones sense recursos, tot això sense encarir el cost, ja que l'ONG renuncia al marge de benefici.

A més, Les 1001 Dents disposa de més de 30 dentistes i auxiliars que compatibilitzen la seva tasca amb el voluntariat en projectes sanitaris de cooperació internacional a Mauritània, Sierra Leone, el Senegal i el Perú.

Els pacients que atén l'ONG passen a formar part d'un banc d'hores on poden ajudar a altres ciutadans que necessitin ajuda amb, per exemple, la feina o les persones majors. D'aquesta manera, es crea una cadena solidària que garanteix la continuïtat del projecte i multiplica els esforços.

La nostra fundació col·labora amb Acción Planetaria en projectes com “La memoria del elefante”, un programa que forma nous dentistes locals a Mauritània perquè s'encarreguin del manteniment de la consulta que ha obert l'entitat a la població de Maghama, situada a una zona amb una manca total de professionals sanitaris.