FEDDF Esport per a tothom

Jornadas Esport per a tots en centres escolars

Un any més, la Fundació Jesús Serra i la FEDDF (Federació Espanyola d'Esports de Persones amb Discapacitat Física) organitzen les Jornades "Esport per a tots", que es desenvolupen a centres educatius de diferents províncies espanyoles amb l'objectiu de sensibilitzar els més joves sobre les dificultats amb què es troben les persones amb discapacitat. Cadascun dels centres fa tallers d'esport adaptat, com ara bàsquet en cadira de rodes, el goalball (futbol per a persones cegues), l’slalom, el boccia i el voleibol assegut.

Amb aquestes activitats, els nens i nenes descobreixen les capacitats i habilitats necessàries per practicar esport quan una persona té una discapacitat: fer servir una cadira de rodes esportiva o una bicicleta amb impulsió de les mans. D'aquesta manera, els participants entenen la importància de desenvolupar els seus sentits, i també comprenen els sentiments de les persones amb discapacitat i aprenen a tractar-les amb respecte. Així mateix, s’ofereixen xerrades informatives als participants sobre esports i discapacitat, on es tracten tots els aspectes relacionats amb aquest tema.