Secrets del cor

Fundació d'Investigació Cardiovascular: secrets del cor

La principal causa de mort a escala mundial, avui dia, són les malalties cardiovasculars. Davant d'aquesta situació, les feines de prevenció i el tractament adequat en el moment precís constitueixen les millors eines per salvar vides. Conscients d'això, la nostra fundació fa 25 anys que dona suport a la tasca de la Fundació d'Investigació Cardiovascular, que treballa per difondre el coneixement en aquest àmbit a tots els nivells, mitjançant la formació, l'assessorament i el suport als professionals i les entitats que volen un món cardiosaludable.

La col·laboració entre les dues entitats permet impulsar nombrosos projectes de l'Institut Català de Ciències Cardiovasculars (ICCC) i de l'Hospital de la Santa Creu i Sant Pau (HSCSP), els resultats dels quals tenen prestigi internacional i han rebut nombrosos reconeixements. Així mateix, el nostre suport va facilitar la creació, el 1993, de la Càtedra d'Investigació Cardiovascular a la Universitat Autònoma de Barcelona, que promou les activitats d'investigació i docència en els mecanismes de prevenció de malalties cardiovasculars amb la participació d'investigadors i professors convidats.

Durant tots aquests anys, també hem organitzat nombrosos esdeveniments i simposis amb motiu del Dia Mundial del Cor, en què han participat prestigiosos investigadors i doctors com Lina Badimon i Antoni Bayés, i hem concedit les beques de formació i les beques pont, els projectes resultants de les quals s'han publicat en revistes internacionals de la màxima qualitat científica. D'aquesta manera, la nostra fundació fomenta el progrés per aconseguir una societat millor per a tots.