Programa beques acnur

Programa de beques - ACNUR

Des de Fundació Occident impulsem el programa de beques DAFI promogut per ACNUR, amb què els estudiants universitaris refugiats i retornats reben beques que cobreixen una àmplia gamma de despeses i necessitats de suport durant els seus estudis al seu país d'asil o d'origen. El programa serveix com a base per al seu desenvolupament social i professional, permetent-los construir carreres en àrees competitives del mercat laboral i aconseguint diversos objectius, entre ells, enfortir la seva educació, potenciar futurs models a seguir per a nens i joves refugiats i promoure la igualtat social, de gènere i econòmica.

El programa DAFI permet als joves refugiats amb talent i motivació impulsar el seu potencial perquè puguin perseguir els seus somnis i convertir-se en professionals en els seus camps d'estudi i aportar en les seves comunitats.

Per als estudiants i graduats, el programa DAFI serveix com a base per al desenvolupament social i professional, permetent-los construir carreres en àrees competitives del mercat laboral.

El retorn social del programa DAFI supera la inversió a nivell individual. Els refugiats amb un alt nivell educatiu redueixen la dependència econòmica i psicològica, milloren la seva autosuficiència i ofereixen solucions a llarg termini.

A més, l'accés a l'educació superior motiva els nens i nenes refugiats a romandre a l'escola i tenir èxit acadèmic.

• Promoure l'autosuficiència dels estudiants a través d'oportunitats per al treball i l'emprenedoria.
  • Capacitar els estudiants perquè aportin coneixements, habilitats i lideratge a la comunitat de refugiats i per facilitar la coexistència pacífica amb les comunitats d'acollida.
  • Enfortir l'impacte protector de l'educació, fomentant l'aprenentatge continu per als joves refugiats.
  • Promoure futurs models a seguir per als nens i joves refugiats, demostrant-los l'impacte de l'educació en les persones, les comunitats i les societats.
  • Contribuir a la construcció de la pau postconflictes
  • Promoure la igualtat social, de gènere i econòmica
  • ACNUR i les organitzacions associades donen suport als estudiants refugiats mitjançant el seguiment del progrés acadèmic i el benestar personal, els cursos preparatoris, els cursos d'idiomes i el suport psicosocial. Aquest suport integral##1## ha demostrat resultats positius en el manteniment d'una molt baixa taxa d'abandonament (2%), promovent, a més, que els estudiants assoleixin l'èxit acadèmic i es desenvolupin com a individus.