Poetitza't, poesia a les aules

Poetitza't. Poesia a les aules

“Poetitza't. Poesia a les aules” és una iniciativa de la Fundació Occident que busca acostar la poesia als més joves i els la presenta com una eina d'expressió i comunicació.

Mitjançant sessions a càrrec de poetes com Josep Pedrals o David Castillo s'aconsegueix treballar la poesia com un gènere inclusiu i obert fomentant-lo i difonent-lo entre els alumnes de primària i secundària. Es tracta de classes molt didàctiques i animades, amb lectures dramatitzades dirigides a nens i nenes d'entre 10 i 13 anys, i a adolescents, de 14 a 17 anys.

Les sessions són gratuïtes i es programen en els centres educatius en horari lectiu, normalment durant el segon trimestre del curs escolar.

El projecte es fa des de 2019, i s'han visitat més de 76 centres educatius en els quals hi han participat més de 5.200 alumnes.

Concurs de Poesia Jesús Serra

Els tallers s'emmarquen en el concurs de poesia que convoca la pròpia Fundació des de fa més de quinze anys. Es tracta d'un concurs internacional, únic en el gènere, ja que hi poden participar totes les franges d'edat, i que premia la creació d'una única poesia i la seva qualitat literària.